Lanbide-arloak
Nekazaritza - AGA
Heziketa-zikloak > Oinarrizko maila
Sartzeko baldintzak:
1.- Oinarrizko Lanbide Heziketako zikloak. Baldintza hauek bete behar dira aldi berean:
a) Hamabost urte beteta edukitzea edo indarreko urte naturalean betetzea.
b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako hirugarren maila edo, salbuespen gisa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren maila eginda izatea.
c) Irakasleek familiei edo legezko tutoreei proposatzea interesdunak Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat has dezan.
Espainiako hezkuntza-sisteman eskolatuta egon ez diren 15 eta 18 urte bitarteko gazteei b) atala betetzetik salbuesten zaie, eta garrantzitsua da prestakuntzaren jarraipena egitea ahalbidetuko dien hizkuntza jakitea.
2.- Oinarrizko mailako heziketa-zikloak, HPBak dituzten ikasleentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) Hezkuntza Saileko Hezkuntza Laguntzako Premia Bereziak (HLPB) dituztenen Erregistroan sartuta egotea.
b) Gutxienez, DBHko 2. maila egin izana.
c) Tutorearen orientazio-aholkua ikasleak 3 urteko ibilbideko Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat egin dezala izatea, betiere irakasleek proposatu eta orientatzaileek babestu badute aholku hori.
3 .- Oinarrizko mailako prestakuntza-zikloak, prestakuntza-zailtasun bereziak edo laneratzeko zailtasunak dituzten pertsonentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) 16 urte baino gehiago izatea.
b) Ez da egiaztatu LHko ikasketak egiteko titulaziorik, ezta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egin izana ere.
Ikasketaren iraupena:
2.000 ordu
Zer ikasiko dut? Zer egingo dut?
• Laboreen, ureztaketaren, instalazioen, makineriaren
eta tresneriaren -dagokionaren arabera- babeserako azpiegiturak
muntatzeko, mantentzeko, garbitzeko eta desinfektatzeko eragiketa
osagarriak prestatzea eta egitea, horien funtzionamendua eta
higienea bermatuta.
• Lur-eremua eta substratua landare-materiala ezartzeko
eta produzitzeko prestatzea, beharrezko makineria, tresna eta
lanabesekin, betiere ondoren izango duen erabilera kontuan izanik.
• Laboreak ereitea, landatzea edo birlandatzea,
laboreak lur-eremuan zehaztapenen arabera banatuz eta "sortze" edo
errotze ona lortuz.
• Laboreak ureztatzea eta laborantza-lanak egitea,
laboreen ur-beharrak eta garapen ona ziurtatuko duten teknikak
erabilita.
• Laboreak homogeneotasunez ongarritzea eta tratamendu
fitosanitarioak dosi, une eta beharrezko tresneriarekin aplikatzea,
laboreen beharrak edo nutrizio-gabeziak asetzeko eta landareen
osasunari eusteko.
• Ugaltzaileak estaltze natural bidez edo intseminazio
artifizial bidez estaltzeko prestatzea, espezieari dagokionez
ernaldi-indize handiak lortzeko.
• Animalia egokiekin larreratzea, naturgunearen
landare-baliabideak modu iraunkorrean baliatzeko, eta, hartara,
azienda elikatzeko ordezko beste modu batzuk bermatzea.
• Nekazaritzako eta abeltzaintzako produktuak eta
azpiproduktuak une egokian eta teknika egokiarekin biltzea,
produktu bakoitzaren eskakizunen arabera.
• Gaixorik dauden animaliak zaintzea eta lehen
laguntzak ematea garrantzi handiko traumatismoen kasuan, betiere
animalia maneiatzean animaliaren ongizaterako neurriak aplikatuta
eta ezarritako protokoloei jarraituta.
• Nekazaritzako eta abeltzaintzako produktuak
ontziratzeko, etiketatzeko eta enbalatzeko teknikak aplikatzea,
banatzean eta merkaturatzean haien integritatea ziurtatuta.
• Ingurune fisikoarekin, sozialarekin, pertsonalarekin
eta produktiboarekin lotzen diren arazo aurreikusgarriak ebaztea,
eta, horretarako, arrazoitze zientifikoak, zientzia aplikatuek eta
gizarte-zientziek eskaintzen dituzten elementuak erabiltzea.
• Garapen pertsonala eta soziala erraztuko duten ohiko
hainbat testuingurutan modu osasungarrian jardutea, giza
osasunerako ohitura eta eragin positiboak aztertuta.
• Ingurumena kontserbatzera zuzentzen diren jardunak
baloratzea eta ingurumenaren orekan eragina izan dezaketen ohiko
jardueren ondorioak bereiztea.
• Autoikaskuntzara zuzentzen den informazioa lortzea
eta komunikatzea, baita ingurune pertsonaleko, sozialeko eta
profesionaleko zenbait testuingurutan hura erabiltzera zuzentzen
dena, betiere eskura dauden baliabideen bitartez eta informazioaren
eta komunikazioaren teknologien berezko baliabideen bitartez.
• Kultura-aniztasunaren, ondare historiko eta
artistikoaren eta adierazpen kultural eta artistikoen aurrean
errespetuz eta sentsibilitatez jardutea, horien erabilera eta
gozamena aberastasun pertsonaleko eta sozialeko iturri gisa
baloratuta.
• Hainbat gizarte- edo lanbide-testuingurutan argi,
doitasunez eta jarioz komunikatzea, eskura dituen bitarteko, kanal
eta euskarrien bidez, eta, horretarako, gaztelaniaren eta, hala
badagokio, hizkuntza koofizialaren ahozko eta idatzizko berezko
hizkuntza-baliabideak erabiltzea eta egokitzea.
• Laneko ohiko egoeretan zein ohiko egoera
pertsonaletan eta sozialetan, atzerriko hizkuntzako oinarrizko
hizkuntza-baliabideak erabilita komunikatzea.
• Eskura duen informazio historikoa eta geografikoa
abiapuntu izanik, gizarte garaikidearen gertakari eta fenomeno
bereizgarriei buruzko azalpen errazak ematea.
• Lan-jardueran aldaketa teknologikoek eta
antolamendukoek eragindako lan-egoera berrietara egokitzea eta,
horretarako, haren eskura dauden prestakuntza-eskaintzak erabiltzea
eta baliabideak aurkitzea, informazioaren eta komunikazioaren
teknologien bitartez.
• Bere autonomia- eta erantzukizun-mailaren berezko
zereginak betetzea, esleitzen zaion lanean kalitate- eta
eragimen-irizpideak erabilita, bakarka edo talde bateko kide gisa.
• Eraginkortasunez komunikatzea, bere lan-esparruan
esku hartzen duten gainerako pertsonen autonomia eta konpetentzia
errespetatuta eta egindako lanaren kalitatean lagunduta.
• Lan-jarduerak egitean, laneko arriskuen
prebentziorako neurriak eta segurtasun-neurriak bere gain hartzea
eta betetzea, kalte pertsonalak, lanekoak eta ingurumenekoak
saihestuz.
• Lanbide-jardueran eragina duten kalitate-arauak,
irisgarritasun unibertsaleko arauak eta guztientzako diseinurako
arauak betetzea.
• Izpiritu ekintzailearekin, ekimen pertsonalarekin eta
erantzukizunarekin jardutea bere lanbide-jarduerako prozedurak
hautatzean.
• Bere eskubideak baliatzea eta lanbide-jardueraren
ondoriozko betebeharrak betetzea -indarrean dagoen legeriaren
arabera-, eta bizitza ekonomikoan, sozialean eta kulturalean modu
aktiboan parte hartzea.
Irakaskuntza hauek laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko
jarduerak gauzatzeko beharrezko ezagupenak hartzen dituzte barnean.
Nire ikasketak amaitzean, zer egin dezaket?
Honako lanbide hauetako bat izan dezakezu:
• Nekazaritzako peoia.
• Nekazaritzako eta abeltzaintzako peoia.
• Baratzezaintzako peoia.
• Frutagintzako peoia.
• Belar-laboreetako peoia.
• Mozteko loreen laboreetako peoia.
• Abeltzaintza-ustiapenetako peoia.
• Jetzialdiko laguntzailea.
• Abeltzaina.
• Ustiapenetan eta abeltzaintzako ibilgailuetan
bioziden aplikatzailea.
• Elikagaien industriako peoia.
Honako ikasketa hauekin jarrai dezakezu:
• Erdi-mailako heziketa-ziklo batekin (titulu honek
lehentasuna izango du lanbide-arlo hauetako erdi-mailako titulu
guztietan ikasleak onartzeko: Nekazaritza; Elikagaien industriak;
eta Segurtasuna eta ingurumena).
Zer-nolako lan-irtenbideak izango ditut?
Profesional honek nekazaritza-laborantzako eta
produkzio-abeltzaintzako jardueretara zuzentzen diren nekazaritzako
eta abeltzaintzako enpresa handi, ertain eta txikietako
-publikoetako zein pribatuetako- produkzioaren sailean eta/edo
ingurumenaren sailean egiten du lan.
Zer lanbide araututara sar daiteke titulazio
honekin?
Produktu fitosanitarioen manipulatzailearen
lanbide-txartelean eskatzen den oinarrizko ezagupen-maila bermatzen
du tituluan ezartzen den prestakuntzak -dagozkion
lanbide-moduluetan-.
Prestakuntza-plana:
Hauek dira heziketa-ziklo honetako moduluak:
• Lurra prestatzeko, landatzeko eta ereiteko eragiketa
osagarriak. (198 o.)
• Laboreak lortzeko eta biltzeko eragiketa osagarriak.
(297 o.)
• Nekazaritzako elikagaiak ontziratzea eta banatzea.
(144 o.)
• Abereak hazteko eta bazkatzeko eragiketa osagarriak.
(144 o.)
• Abeltzaintza-ekoizpena erabiltzeko oinarrizko
eragiketak. (132 o.)
• Mantentze-lanetarako eta higienerako eragiketa
osagarriak abeltzaintzako instalazioetan. (72 o.)
• Zientzia aplikatuak I. (165 o.)
• Zientzia aplikatuak II. (144 o.)
• Komunikazioa eta gizartea I. (165 o.)
• Komunikazioa eta gizartea II. (168 o.)
• Laneko prestakuntza eta orientabidea. (53 o.)
• Lantokiko prestakuntza. (260 o.)
• Tutoretza eta orientabidea I. (33 o.)
• Tutoretza eta orientabidea II. (25 o.)
• Enplegurako ibilbide pertsonala
• Elkarlaneko ikaskuntzako modulu arteko proiektua
• Komunikazioa eta gizarte zientziak I
• Komunikazioa eta gizarte zientziak II
• Zientzia aplikatuak I
• Zientzia aplikatuak II
Azken sarrerak
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 29/01/2025
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 20/01/2025
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 19/12/2024
Etiketak