Lanbide-arloak
Nekazaritza - AGA
Heziketa-zikloak > Oinarrizko maila
Sartzeko baldintzak:
1.- Oinarrizko Lanbide Heziketako zikloak. Baldintza hauek bete behar dira aldi berean:
a) Hamabost urte beteta edukitzea edo indarreko urte naturalean betetzea.
b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako hirugarren maila edo, salbuespen gisa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren maila eginda izatea.
c) Irakasleek familiei edo legezko tutoreei proposatzea interesdunak Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat has dezan.
Espainiako hezkuntza-sisteman eskolatuta egon ez diren 15 eta 18 urte bitarteko gazteei b) atala betetzetik salbuesten zaie, eta garrantzitsua da prestakuntzaren jarraipena egitea ahalbidetuko dien hizkuntza jakitea.
2.- Oinarrizko mailako heziketa-zikloak, HPBak dituzten ikasleentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) Hezkuntza Saileko Hezkuntza Laguntzako Premia Bereziak (HLPB) dituztenen Erregistroan sartuta egotea.
b) Gutxienez, DBHko 2. maila egin izana.
c) Tutorearen orientazio-aholkua ikasleak 3 urteko ibilbideko Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat egin dezala izatea, betiere irakasleek proposatu eta orientatzaileek babestu badute aholku hori.
3 .- Oinarrizko mailako prestakuntza-zikloak, prestakuntza-zailtasun bereziak edo laneratzeko zailtasunak dituzten pertsonentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) 16 urte baino gehiago izatea.
b) Ez da egiaztatu LHko ikasketak egiteko titulaziorik, ezta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egin izana ere.
Ikasketaren iraupena:
2.000 ordu
Zer ikasiko dut? Zer egingo dut?
• Makineria, tresneria, azpiegiturak eta instalazioak
mantentzeko eragiketa osagarriak prestatzea eta egitea, horien
funtzionamendua eta higienea bermatuta.
• Lur-eremua prestatzea eta baso-berritzeetako
oinarrizko basozaintza-lanak egitea, eskuz edo makineria sinplearen
laguntzarekin, ingurumenean duen eragina minimizatuta.
• Basoen tratamendurako oinarrizko lanak egitea,
ezarritako baldintzak beteta eta tresneria egokia erabilita.
• Zuzenketa hidrologikoko eta baso-zuzenketako
eragiketa osagarriak egitea -lurzoruaren higadurari aurrea
hartzeko-, eta baso-bideak, suebakiak eta ur-puntuak eraikitzeko
eta mantentzeko eragiketa osagarriak jarraibideen arabera egitea,
betiere mendiko azpiegiturak hobetzearren.
• Tratamendu fitosanitarioak aplikatzea, landareen
osasuna mantentzeko eta pestiziden, ongarrien eta beste elementu
batzuen kutsadurari aurrea hartzeko.
• Mendien neurketak egitea eta, ondoren, mendien
aprobetxamendua egitea, jarraibideen arabera.
• Fruituak, haziak, landareak eta onddoak biltzea,
ugalketako baso-materiala eta merkatura daitezkeen beste
baso-produktu batzuk lortzeko.
• Suteak itzaltzeko eragiketa osagarriak egitea, basoak
mantentzeko teknika errazak aplikatuta.
• Landare-materialaren ugalketa sexualerako oinarrizko
lanak egitea, mintegian landareen produkzio-lanak egiteko.
• Lorategiak, parkeak eta berdeguneak mantentzeko eta
mantentzeko zaintza-eragiketak egitea, landatzeko, ongarritzeko,
ureztatzeko, segatzeko eta ereiteko oinarrizko teknikak, besteak
beste, aplikatuta.
• Ingurune fisikoarekin, sozialarekin, pertsonalarekin
eta produktiboarekin lotzen diren arazo aurreikusgarriak ebaztea,
eta, horretarako, arrazoitze zientifikoak, zientzia aplikatuek eta
gizarte-zientziek eskaintzen dituzten elementuak erabiltzea.
• Garapen pertsonala eta soziala erraztuko duten ohiko
hainbat testuingurutan modu osasungarrian jardutea, giza
osasunerako ohitura eta eragin positiboak aztertuta.
• Ingurumena kontserbatzera zuzentzen diren jardunak
baloratzea eta ingurumenaren orekan eragina izan dezaketen ohiko
jardueren ondorioak bereiztea.
• Autoikaskuntzara zuzentzen den informazioa lortzea
eta komunikatzea, baita ingurune pertsonaleko, sozialeko eta
profesionaleko zenbait testuingurutan hura erabiltzera zuzentzen
dena, betiere eskura dauden baliabideen bitartez eta informazioaren
eta komunikazioaren teknologien berezko baliabideen bitartez.
• Kultura-aniztasunaren, ondare historiko eta
artistikoaren eta adierazpen kultural eta artistikoen aurrean
errespetuz eta sentsibilitatez jardutea, horien erabilera eta
gozamena aberastasun pertsonaleko eta sozialeko iturri gisa
baloratuta.
• Hainbat gizarte- edo lanbide-testuingurutan argi,
doitasunez eta jarioz komunikatzea, eskura dituen bitarteko, kanal
eta euskarrien bidez, eta, horretarako, gaztelaniaren eta,
hala badagokio, hizkuntza koofizialaren ahozko eta idatzizko
berezko hizkuntza-baliabideak erabiltzea eta egokitzea.
• Laneko ohiko egoeretan zein ohiko egoera
pertsonaletan eta sozialetan, atzerriko hizkuntzako oinarrizko
hizkuntza-baliabideak erabilita komunikatzea.
• Eskura duen informazio historikoa eta geografikoa
abiapuntu izanik, gizarte garaikidearen gertakari eta fenomeno
bereizgarriei buruzko azalpen errazak ematea.
• Lan-jardueran aldaketa teknologikoek eta
antolamendukoek eragindako lan-egoera berrietara egokitzea eta,
horretarako, haren eskura dauden prestakuntza-eskaintzak erabiltzea
eta baliabideak aurkitzea, informazioaren eta komunikazioaren
teknologien bitartez.
• Bere autonomia- eta erantzukizun-mailaren berezko
zereginak betetzea, esleitzen zaion lanean kalitate- eta
eragimen-irizpideak erabilita, bakarka edo talde bateko kide gisa.
• Eraginkortasunez komunikatzea, bere lan-esparruan
esku hartzen duten gainerako pertsonen autonomia eta konpetentzia
errespetatuta eta egindako lanaren kalitatean lagunduta.
• Lan-jarduerak egitean, laneko arriskuen
prebentziorako neurriak eta segurtasun-neurriak bere gain hartzea
eta betetzea, kalte pertsonalak, lanekoak eta ingurumenekoak
saihestuz.
• Lanbide-jardueran eragina duten kalitate-arauak,
irisgarritasun unibertsaleko arauak eta guztientzako diseinurako
arauak betetzea.
• Izpiritu ekintzailearekin, ekimen pertsonalarekin eta
erantzukizunarekin jardutea bere lanbide-jarduerako prozedurak
hautatzean.
• Bere eskubideak baliatzea eta lanbide-jardueraren
ondoriozko betebeharrak betetzea -indarrean dagoen legeriaren
arabera-, eta bizitza ekonomikoan, sozialean eta kulturalean modu
aktiboan parte hartzea.
Irakaskuntza hauek laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko
jarduerak gauzatzeko beharrezko ezagupenak hartzen dituzte barnean.
Nire ikasketak amaitzean, zer egin dezaket?
Honako lanbide hauetako bat izan dezakezu:
• Baso-lanetako peoia.
• Nekazaritzako eta abeltzaintzako peoia.
• Belar-laboreetako peoia.
• Lorezaintzako peoia.
• Mintegiko peoia.
• Baso-ustiapenetako peoia.
• Baso-ezarpenetako enpresetako peoia.
• Baso-tratamenduetako enpresetako peoia.
• Baso-aprobetxamenduetako enpresetako peoia.
• Erabilera fitosanitarioko plagiziden oinarrizko
mailako aplikatzailea.
• Lorategiak mantentzeko enpresetako peoia.
Honako ikasketa hauekin jarrai dezakezu:
• Erdi-mailako heziketa-ziklo batekin (titulu honek
lehentasuna izango du lanbide-arlo hauetako erdi-mailako titulu
guztietan ikasleak onartzeko: Nekazaritza; Eraikuntza eta obra
zibila; eta Elikagaien industriak).
Zer-nolako lan-irtenbideak izango
ditut?
Profesional honek batez ere produkzio-arloan eta/edo
ingurumen-arloan lan egiten du, honako jarduera hauetara zuzentzen
diren enpresa handi, ertain eta txikietan, publikoetan zein
pribatuetan: baso-berritzeko lanetara, baso-tratamenduetara, basoko
azpiegiturak hobetzeko eta mantentzeko lanetara zuzentzen
direnetan, eta lorategietan, atsedenlekuetan eta berdeguneetan
mantentze-lan osagarrietara zuzentzen direnetan.
Zer lanbide araututara sar daiteke titulazio
honekin?
Produktu fitosanitarioen manipulatzailearen
lanbide-txartelean eskatzen den oinarrizko ezagupen-maila bermatzen
du tituluan ezartzen den prestakuntzak, dagozkion
lanbide-moduluetan.
Prestakuntza-plana:
Hauek dira heziketa-ziklo honetako moduluak:
• Landareak mintegi eta lorezaintza-zentroetan sortu
eta mantentzeko oinarrizko eragiketak. (132 o.)
• Lorategiak, parkeak eta berdeguneak mantentzeko
oinarrizko eragiketak. (120 o.)
• Basoberritzea eta baso-azpiegiturak. (144 o.)
• Baso-aprobetxamenduetako lanak. (132 o.)
• Basogintza eta izurriteak. (132 o.)
• Baso-produktuak biltzea. (132 o.)
• Zuhaitzen inausketa. (99 o.)
• Baso-hondakinak tratatu eta aprobetxatzea. (96 o.)
• Zientzia aplikatuak I. (165 o.)
• Zientzia aplikatuak II. (144 o.)
• Komunikazioa eta gizartea I. (165 o.)
• Komunikazioa eta gizartea II. (168 o.)
• Laneko prestakuntza eta orientabidea. (53 o.)
• Lantokiko prestakuntza. (260 o.)
• Tutoretza eta orientabidea I. (33 o.)
• Tutoretza eta orientabidea II. (25 o.)
• Enplegurako ibilbide pertsonala
• Elkarlaneko ikaskuntzako modulu arteko proiektua
• Komunikazioa eta gizarte zientziak I
• Komunikazioa eta gizarte zientziak II
• Zientzia aplikatuak I
• Zientzia aplikatuak II
Azken sarrerak
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 27/09/2024
EAEko Lanbide Heziketako tituluen eskaintza argitaratu da
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 09/05/2024
Familiaren Espezializazio-ikastaroei buruzko Dekretuak argitaratzea: COM
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 24/04/2024
Etiketak