Lanbide-arloak
Itsasoa eta arrantza - MAP
Heziketa-zikloak > Oinarrizko maila
Sartzeko baldintzak:
1.- Oinarrizko Lanbide Heziketako zikloak. Baldintza hauek bete behar dira aldi berean:
a) Hamabost urte beteta edukitzea edo indarreko urte naturalean betetzea.
b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako hirugarren maila edo, salbuespen gisa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren maila eginda izatea.
c) Irakasleek familiei edo legezko tutoreei proposatzea interesdunak Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat has dezan.
Espainiako hezkuntza-sisteman eskolatuta egon ez diren 15 eta 18 urte bitarteko gazteei b) atala betetzetik salbuesten zaie, eta garrantzitsua da prestakuntzaren jarraipena egitea ahalbidetuko dien hizkuntza jakitea.
2.- Oinarrizko mailako heziketa-zikloak, HPBak dituzten ikasleentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) Hezkuntza Saileko Hezkuntza Laguntzako Premia Bereziak (HLPB) dituztenen Erregistroan sartuta egotea.
b) Gutxienez, DBHko 2. maila egin izana.
c) Tutorearen orientazio-aholkua ikasleak 3 urteko ibilbideko Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat egin dezala izatea, betiere irakasleek proposatu eta orientatzaileek babestu badute aholku hori.
3 .- Oinarrizko mailako prestakuntza-zikloak, prestakuntza-zailtasun bereziak edo laneratzeko zailtasunak dituzten pertsonentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) 16 urte baino gehiago izatea.
b) Ez da egiaztatu LHko ikasketak egiteko titulaziorik, ezta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egin izana ere.
Ikasketaren iraupena:
2.000 ordu
Zer ikasiko dut? Zer egingo dut?
• Arrantzako eta akuikulturako ontzietan
antolamendu-jarduerak eta zama-lanak egitea, baita arrantzako eta
akuikulturako produktuak manipulatzeko eta kontserbatzeko jarduerak
ere.
• Arrantza-tresneria, tresneria txikia, nasak eta
itsaski-bilketako tresneria prestatzea, eta arrantza-ontzietako edo
akuikulturako ontzi osagarrietako bizkarra egokitzea, arrantzaren
beharren eta jasotako jarraibideen arabera.
• Arrantza-ontzietan treza-aparailuak, arrasteko
tresneria, tresneria txikia, itsaski-bilketako tresneria eta
ingurasareko tresneria askatzeko eta biratzeko jarduerak egitea.
• Arrantzako eta itsaski-bilketako harrapaketetan sarea
zabaltzeko, husteko eta harrapaketak sailkatzeko eta kontserbatzeko
jarduerak egitea.
• Arrantza-ontzietan arrantza-tresneria, nasak eta
itsaski-bilketako tresneria erabilera onean kontserbatzeko eta
mantentzeko beharrezko jarduerak egitea.
• Nabigazio-guardiekin lotzen diren jarduerak egitea,
baita hurbiltzeko, ainguratzeko, atrakatzeko eta desatrakatzeko
maniobrekin lotzen direnak ere.
• Ontziaren larrialdi-planak egitea -esleitutako
postuan, ontzia husteko ariketetan eta biziraupeneko eta suteen
aurkako prebentzioko eta borrokako ariketetan- eta laguntzako
jarduerak eta lehen laguntzetako jarduerak egitea.
• Erregaiak, olioak eta ura ontziz aldatzea, tanga
nagusietatik motor nagusiaren eta zerbitzu osagarrien eguneroko
erabilerako tangetara, eta xukatzeko eta saiak garbitzeko
eragiketak egitea, itsasoa kutsa dadin saihestuz.
• Motor nagusia eta zerbitzu osagarriak prestatzea,
betiere ere horiek abian jartzeko, maniobrak egiteko eta etengabe
funtzionatzeko.
• Nabigazioan, motor nagusiaren eta makina-ganberako
sistema osagarrien funtzionamendu-parametroak egiaztatzea, baita
funtzionamendu zuzena ere.
• Kroskoaren eta bizkarreko elementuen mantentze
orokorrerako jarduera osagarriak egitea, ontzia uretan, dikean edo
lehorrean dagoela.
• Motor nagusia eta makina-ganberatako sistema
osagarriak mantentzeko jarduera osagarriak egitea nabigazioan eta
geldialdietan.
• Ingurune fisikoarekin, sozialarekin, pertsonalarekin
eta produktiboarekin lotzen diren arazo aurreikusgarriak ebaztea,
eta, horretarako, arrazoitze zientifikoak, zientzia aplikatuek eta
gizarte-zientziek eskaintzen dituzten elementuak erabiltzea.
• Garapen pertsonala eta soziala erraztuko duten ohiko
hainbat testuingurutan modu osasungarrian jardutea, giza
osasunerako ohitura eta eragin positiboak aztertuta.
• Ingurumena kontserbatzera zuzentzen diren jardunak
baloratzea eta ingurumenaren orekan eragina izan dezaketen ohiko
jardueren ondorioak bereiztea.
• Autoikaskuntzara zuzentzen den informazioa lortzea
eta komunikatzea, baita ingurune pertsonaleko, sozialeko eta
profesionaleko zenbait testuingurutan hura erabiltzera zuzentzen
dena, betiere eskura dauden baliabideen bitartez eta informazioaren
eta komunikazioaren teknologien berezko baliabideen bitartez.
• Kultura-aniztasunaren, ondare historiko eta
artistikoaren eta adierazpen kultural eta artistikoen aurrean
errespetuz eta sentsibilitatez jardutea, horien erabilera eta
gozamena aberastasun pertsonaleko eta sozialeko iturri gisa
baloratuta.
• Hainbat gizarte- edo lanbide-testuingurutan argi,
doitasunez eta jarioz komunikatzea, eskura dituen bitarteko, kanal
eta euskarrien bidez, eta, horretarako, gaztelaniaren eta,
hala badagokio, hizkuntza koofizialaren ahozko eta idatzizko
berezko hizkuntza-baliabideak erabiltzea eta egokitzea.
• Laneko ohiko egoeretan zein ohiko egoera
pertsonaletan eta sozialetan, atzerriko hizkuntzako oinarrizko
hizkuntza-baliabideak erabilita komunikatzea.
• Eskura duen informazio historikoa eta geografikoa
abiapuntu izanik, gizarte garaikidearen gertakari eta fenomeno
bereizgarriei buruzko azalpen errazak ematea.
• Lan-jardueran aldaketa teknologikoek eta
antolamendukoek eragindako lan-egoera berrietara egokitzea eta,
horretarako, haren eskura dauden prestakuntza-eskaintzak erabiltzea
eta baliabideak aurkitzea, informazioaren eta komunikazioaren
teknologien bitartez.
• Bere autonomia- eta erantzukizun-mailaren berezko
zereginak betetzea, esleitzen zaion lanean kalitate- eta
eragimen-irizpideak erabilita, bakarka edo talde bateko kide gisa.
• Eraginkortasunez komunikatzea, bere lan-esparruan
esku hartzen duten gainerako pertsonen autonomia eta konpetentzia
errespetatuta eta egindako lanaren kalitatean lagunduta.
• Lan-jarduerak egitean, laneko arriskuen
prebentziorako neurriak eta segurtasun-neurriak bere gain hartzea
eta betetzea, kalte pertsonalak, lanekoak eta ingurumenekoak
saihestuz.
• Lanbide-jardueran eragina duten kalitate-arauak,
irisgarritasun unibertsaleko arauak eta guztientzako diseinurako
arauak betetzea.
• Izpiritu ekintzailearekin, ekimen pertsonalarekin eta
erantzukizunarekin jardutea bere lanbide-jarduerako prozedurak
hautatzean.
• Bere eskubideak baliatzea eta lanbide-jardueraren
ondoriozko betebeharrak betetzea -indarrean dagoen legeriaren
arabera-, eta bizitza ekonomikoan, sozialean eta kulturalean modu
aktiboan parte hartzea.
Irakaskuntza horiek laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko
jarduerak egiteko beharrezko ezagupenak hartzen dituzte barnean.
Nire ikasketak amaitzean, zer egin dezaket?
Honako lanbide hauetako bat izan dezakezu:
• Makinetako marinela.
• Zubiko marinela.
• Arrantzako marinela.
• Ur azaleko itsaskilaria.
Honako ikasketa hauekin jarrai dezakezu:
• Elektrizitatea eta elektronika; Informatika eta
komunikazioak; Fabrikazio mekanikoa; Instalatze- eta
mantentze-lanak; Energia eta ura; Erauzpen-industriak; Itsasoa eta
arrantza; Kimika; Garraioa eta ibilgailuen mantentze-lanak; Zura,
altzariak eta kortxoa; eta Eraikuntza eta obra zibila.
Zer-nolako lan-irtenbideak izango ditut?
Profesional honek arrantza-ontzietan eta akuikulturako ontzi
osagarrietan, oro har, egiten du lan.
Zer lanbide araututara sar daiteke titulazio
honekin?
Titulu honetako lanbide-moduluen osotasunak ontzi zibiletan
itsasoko lanbide-funtzioak betetzen dituzten langile guztiei
eskatzen zaien "oinarrizko lanbide-ziurtagiria" emateko
beharrezko prestakuntza biltzen du, baita zubiko marinelaren eta
makinetako marinelaren titulua emateko beharrezko prestakuntza ere.
Prestakuntza-plana:
Hauek dira heziketa-ziklo honetako moduluak:
• Arrantza-ontzien bizkarreko jarduerak. (132 o.)
• Sare-bidezko arrantza eta itsaski-bilketa. (132 o.)
• Tretzako, arrasteko eta ingurasareko arrantza. (120
o.)
• Arrantza-ontziko motorrak mantentzea. (165 o.)
• Arrantza-ontziko ekipo osagarriak mantentzea. (168
o.)
• Arrantza-ontziko segurtasuna eta lehen laguntzak. (66
o.)
• Arrantza-aparailuak mantentzea. (132 o.)
• Oskoldunak ateratzea eta saltzeko prestatzea. (72 o.)
• Zientzia aplikatuak I. (165 o.)
• Zientzia aplikatuak II. (144 o.)
• Komunikazioa eta gizartea I. (165 o.)
• Komunikazioa eta gizartea II. (168 o.)
• Laneko prestakuntza eta orientabidea. (53 o.)
• Lantokiko prestakuntza. (260 o.)
• Tutoretza eta orientabidea I. (33 o.)
• Tutoretza eta orientabidea II. (25 o.)
• Enplegurako ibilbide pertsonala
• Elkarlaneko ikaskuntzako modulu arteko proiektua
• Komunikazioa eta gizarte zientziak I
• Komunikazioa eta gizarte zientziak II
• Zientzia aplikatuak I
• Zientzia aplikatuak II
Azken sarrerak
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 27/09/2024
EAEko Lanbide Heziketako tituluen eskaintza argitaratu da
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 09/05/2024
Familiaren Espezializazio-ikastaroei buruzko Dekretuak argitaratzea: COM
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 24/04/2024
Etiketak