Lanbide-arloak
Eraikuntza eta obra zibila - EOC
Heziketa-zikloak > Oinarrizko maila
Sartzeko baldintzak:
1.- Oinarrizko Lanbide Heziketako zikloak. Baldintza hauek bete behar dira aldi berean:
a) Hamabost urte beteta edukitzea edo indarreko urte naturalean betetzea.
b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako hirugarren maila edo, salbuespen gisa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren maila eginda izatea.
c) Irakasleek familiei edo legezko tutoreei proposatzea interesdunak Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat has dezan.
Espainiako hezkuntza-sisteman eskolatuta egon ez diren 15 eta 18 urte bitarteko gazteei b) atala betetzetik salbuesten zaie, eta garrantzitsua da prestakuntzaren jarraipena egitea ahalbidetuko dien hizkuntza jakitea.
2.- Oinarrizko mailako heziketa-zikloak, HPBak dituzten ikasleentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) Hezkuntza Saileko Hezkuntza Laguntzako Premia Bereziak (HLPB) dituztenen Erregistroan sartuta egotea.
b) Gutxienez, DBHko 2. maila egin izana.
c) Tutorearen orientazio-aholkua ikasleak 3 urteko ibilbideko Oinarrizko Lanbide Heziketako ziklo bat egin dezala izatea, betiere irakasleek proposatu eta orientatzaileek babestu badute aholku hori.
3 .- Oinarrizko mailako prestakuntza-zikloak, prestakuntza-zailtasun bereziak edo laneratzeko zailtasunak dituzten pertsonentzako ikaskuntza-ibilbide egokituekin.
a) 16 urte baino gehiago izatea.
b) Ez da egiaztatu LHko ikasketak egiteko titulaziorik, ezta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egin izana ere.
Ikasketaren iraupena:
2.000 ordu
Zer ikasiko dut? Zer egingo dut?
• Agindu zaion lana markatzea eta egitea, erremintak
eta baliabide osagarriak operatibo mantenduta, betiere lanbidearen
jardunbide onaren arabera.
• Igeltsu- eta eskaiola-oreak, morteroak eta
itsasgarriak eskuz prestatzea, erabilera-jarraibideak errespetatuta
eta homogeneotasuna ziurtatuta.
• Paramentu bertikaletan eta horizontaletan euskarriak
prestatzea eta, horretarako, markatutako lerrokadurak mantentzea,
pikatze-eragiketak egitea, obra-hondakinak kentzea eta lan-eremua
libre mantentzea.
• Emokadurak eta igeltsu-luzituak segurtasun- eta
kalitate-baldintzetan egitea.
• Adreiluzko edo blokeko fabrikak konpontzea, material
zeramikoa edo aurrefabrikatua gaineratuta eta, hala badagokio,
estaltzeko horma-atal txikiak altxatuta.
• Lanbideei (elektrizitateari, iturgintzari eta
saneamenduari) laguntzea, horiei dagozkien lanak prestatzeko eta
osatzeko, eta, hala badagokio, iturgintzako aparatuak edo antzekoak
eta arotzeria tradizionaleko elementuak desmuntatzea.
• Estaldurak pinturekin, testurarik gabeko inprimazio
lisoekin eta papereztatzeekin amaitzea, nahasteak prestatuta eta
geruzak aplikatuta (brotxa, arrabol edo pistola bidez), betiere
ezarritako lan-sekuentziari jarraituta, segurtasun-baldintzetan eta
aurreikusitako uniformetasunarekin.
• Eskaiolako sabai faltsuak -jarraituak eta xafla
bidezkoak-, moldurak eta elementu apaingarriak jartzea,
egonkortasun- eta uniformetasun-baldintzetan.
• Kanpoaldean zoladura-obrak egiten eta hiri-altzariak
jartzen laguntzea.
• Bere erantzukizunpeko zereginak bakarka edo taldean
autonomiaz eta ekimenez egitea, aldaketa teknologikoen eta
antolamendukoen ondoriozko egoeretara egokituta.
• Balioen praktikan oinarritzen diren erantzukizuneko
eta autonomiako ohiturak hartzea eta, horretarako, pertsonen arteko
harremanak eta laneko harremanak erraztea, taldean lan egitea eta
bizikidetasun-giro atsegina sortzea, gizartearen hainbat esparrutan
gizarteratzea ahalbidetuko diona.
• Natura-ondarearen kontserbazioarekin eta
iraunkortasunarekin bat datozen ohiturak eta balioak garatzea, eta,
arlo horretan, gizartearen eta naturgunearen arteko elkarreragina
aztertzea eta giza ekintzak ingurunean dituen ondorioak baloratzea.
• Adierazpen artistikoak eta kulturalak arrazoituta
baloratzea, aberastasun pertsonalerako eta sozialerako iturri gisa
erabilita eta jarrera estetikoak eta aniztasun kulturalerako eta
ondare artistikorako jarrera estetikoak eta sentikorrak garatuta.
• Hainbat lan- eta gizarte-egoeratan komunikatzea eta,
horretarako, hizkuntza-baliabideak zuzentasunez eta argi
erabiltzea, testuingurua kontuan izanik eta ahozko eta idatzizko
oinarrizko formak erabilita, ama-hizkuntzan zein atzerriko
hizkuntzan.
• Gizarte- eta produkzio-ingurunearekin lotzen diren
arazo aurreikusgarriak ebaztea, eta, horretarako, zientzia
aplikatuek eta gizarte-zientziek eskaintzen dituzten elementuak
erabiltzea eta iritzi-aniztasuna errespetatzea, erabakiak hartzeko
garaian aberastasun-iturri gisa.
• Bere lanbide-jardueraren zein hiritar-baldintzaren
ondoriozko eskubideak eta betebeharrak modu aktiboan eta
erantzukizunez erabiltzea.
Irakaskuntza hauek laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko
jarduerak gauzatzeko beharrezko ezagupenak hartzen dituzte barnean.
Nire ikasketak amaitzean, zer egin dezaket?
Honako lanbide hauetako bat izan dezakezu:
• Oinarrizko igeltserotzako langilea.
• Igeltseroaren laguntzailea.
• Peoi espezializatua.
• Urbanizaziorako zoladurako laguntzailea.
• Zolatzailearen laguntzailea.
• Alikatatzailearen laguntzailea.
• Eskaiolistaren laguntzailea.
• Igeltsuginaren laguntzailea.
• Akaberetako laguntzailea.
• Papereztatzailearen laguntzailea.
• Pintorearen laguntzailea.
• Estaldura jarraituetako laguntzailea.
• Eraikinen oinarrizko mantentze-lanetako laguntzailea.
Honako ikasketa hauekin jarrai dezakezu:
• Erdi-mailako heziketa-ziklo batekin (titulu honek
lehentasuna izango du lanbide-arlo hauetako erdi-mailako titulu
guztietan ikasleak onartzeko: Eraikuntza eta obra zibila;
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa; Fabrikazio mekanikoa;
Instalatze- eta mantentze-lanak; Garraioa eta ibilgailuen
mantentze-lanak; Elektrizitatea eta elektronika; Informatika eta
komunikazioak; eta Itsasoa eta arrantza).
Zer-nolako lan-irtenbideak izango ditut?
Profesional honek besteren kontura edo bere kontura egiten
du lan eraikuntza- eta urbanizazio-obrak egitera, eraberritzera eta
birgaitzera zuzentzen diren enpresa txikietan, ertainetan eta
handietan.
Zer lanbide araututara sar daiteke titulazio
honekin?
Eraikinak eraberritzeko eta mantentzeko oinarrizko
lanbide-tituluan ezarritako laneko arriskuen prebentzioari buruzko
prestakuntza ebaluazio positiboarekin gainditzeak eraikuntzako
lanbide-txartela lortzeko beharrezko ezagupen-maila bermatzen du.
Prestakuntza-plana:
Hauek dira heziketa-ziklo honetako moduluak:
• Oinarrizko igeltserotza. (198 o.)
• Emokadurak eta luzituak. (132 o.)
• Sabai aizunak. (96 o.)
• Pintura eta papereztatzea. (120 o.)
• Eraikinen eraberritzea eta oinarrizko
mantentze-lanak. (165 o.)
• Kanpo-zoladurako eta urbanizazioko lanak. (132 o.)
• Zientzia aplikatuak I. (165 o.)
• Zientzia aplikatuak II. (144 o.)
• Komunikazioa eta gizartea I. (165 o.)
• Komunikazioa eta gizartea II. (168 o.)
• Laneko prestakuntza eta orientabidea. (53 o.)
• Lantokiko prestakuntza. (260 o.)
• Tutoretza eta orientabidea I. (33 o.)
• Tutoretza eta orientabidea II. (25 o.)
• Enplegurako ibilbide pertsonala
• Elkarlaneko ikaskuntzako modulu arteko proiektua
• Komunikazioa eta gizarte zientziak I
• Komunikazioa eta gizarte zientziak II
• Zientzia aplikatuak I
• Zientzia aplikatuak II
Eraikuntza aukera:
• "Bistako" eraikuntzak. (96 o.)
• Zeramikazko estaldurak. (48 o.)
Barne-dekorazioa aukera:
• Dekorazioko barne-estaldurak. (144 o.)
Azken sarrerak
Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 27/09/2024
EAEko Lanbide Heziketako tituluen eskaintza argitaratu da
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 09/05/2024
Familiaren Espezializazio-ikastaroei buruzko Dekretuak argitaratzea: COM
Gehiago irakurri >>Argitaratzailea: IVAC-EEI
Data: 24/04/2024
Etiketak